Akcija do konca: Na robu jutrišnjega dne (Edge of Tomorrow / Live. Die. Repeat.)
ZF triler Na robu jutrišnjega dne se z Osmim potnikom 2 in Vesoljskimi bojevniki uvršča v triptih filmov o bitkah vesoljskih marincev s pošastmi iz vesolja. Vsi trije akcionerji koncept vojakov v mehanskih eksoskeletih, ki jim dajejo nadnaravno moč in oborožitev, črpajo iz romana Vesoljski bojevniki Roberta Heinleina, pri čemer Na robu jutrišnjega dne posveti največ časa in proračuna prav prikazu tovrstnega bojevanja. A glavni adut filma je dejstvo, da kljub Tomu Cruisu v glavni vlogi najbolj hudo izpade njegova soigralka Emily Blunt.
Časovna zanka
Zgodba filma Na robu jutrišnjega dne temelji na japonskem romanu Hirošija Sakurazake Ōru Yū Nīdo Izu Kiru, ki je bolj znan v angleškem prevodu All You Need Is Kill (prevod: Vse, kar potrebuješ, je uboj). Glavni junak je Bill Cage, vojaški piarovec, ki vodi mnenjsko ofenzivo o tem, da je čas za pravo ofenzivo proti vesoljskim zavojevalcem. Ko ga general pošlje na fronto zabeležiti zmago s snemalno ekipo, se skuša upreti, a to ga stane svobode in čez nekaj ur se znajde v prvi bojni vrsti s pešaki. Ker ne zna niti uporabljati orožja, ga hitro pričaka smrt, ko se znajde iz oči v oči z vesoljcem in granato. A to je šele prvi krog. Podobno kot Bill Murray v filmu Svižčev dan, se glavni junak prebudi še enkrat v isti dan, na tleh vojašnice na dan ofenzive, kamor ga je ravno dostavila vojaška policija. In zgodba se prične ponavljati, dokler ne ugotovi, da se lahko iz zanke reši edino s pomočjo Rite Vrataski, junakinje v bitkah proti vesoljcem.
Film, tako kot roman, najde razlago za časovno zanko, ki se zdi v sklopu vojne proti invaziji vesoljcev logična in uspe v večji meri obdržati tudi notranjo doslednost. Romanu to sicer uspe bolje kot filmu, predvsem zaradi povsem drugačnega razpleta, a tudi hollywoodski konec ne pokvari občutka ali vzdušja filma.
Akcijska zvezdnika v eksoskeletih
V glavnih vlogah sta Tom Cruise in Emily Blunt, ki sta nabrala dobro mero mišic. Cruise je skorajda na avtopilotu, vendar je to eden od redkih njegovih filmov zadnjega desetletja, kjer je vloga tako natančno prirejena njegovi igri in pristopu, da vse skupaj učinkuje. Blunt je po drugi strani bistveno bolj nevarna, trda in surova, kot smo je sicer varjeni, in povsem prepriča kot najbolj proslavljena bojevnica med vesoljskimi marinci. Še več, njeno obvladovanje borilnih koreografij in akrobacij prvič daje vedeti, da je bila Blunt kot prva izbira za vlogo Črne vdove v Marvelovih filmih morda res celo boljša izbira kot Scarlett Johansson.
Na robu jutrišnjega dne vključuje številne impresivne akcijske in bojne scene, ki jih zaradi ciklične narave zgodbe tudi večkrat vidimo iz različnih perspektiv in z različnimi rezultati. Najbolj pa seveda ostane v spominu oprema marincev, ki vključuje zunanji skelet za večjo moč in močnejšo oborožitev. Filmska ekipa je zasnovala opremo na osnovi dejanskih konceptov iz razvojne agencije ameriške vojske Darpa. Ko so naredili kostume, so izdelali 50 lahkih iz mehkih materialov in 70 težkih iz kovine. Cruise in Blunt sta zmeraj nosila težke in izvajala večino svojih kaskaderskih trikov.
Film je režiral Doug Liman, ki je najbolj znan po trilerju Kdo je Bourne? in akcijski komični kriminalki Gospod in gospa Smith, ravno te dni pa prihaja v kino njegovo najnovejše sodelovanje s Tomom Cruisom (in Brendanom Gleesonom), Barry Seal: Tihotapec (American Made), biografijo nekdanjega tihotapca mamil in orožja za kolumbijske kartele in Ciinega tajnega agenta. Liman, Cruise in Blunt naj bi se vrnili za nadaljevanje, ki je trenutno v predprodukciji, vendar datuma začetka snemanja ali načrtovanega prihoda filma v kino še nista znana.
Napovednik za film Na robu jutrišnjega dne (Edge of Tomorrow)
Na robu jutrišnjega dne je na voljo za izposojo v videoteki DKino in ga občasno vrtijo na Kanalu A, POP TV in Kino.
Igor Harb